Coronavirusul și frăția microbilor

(24 feb – 1 martie) Săptămâna care a trecut a fost dominată (automobilistic) de anularea Salonului Auto de la Geneva. Într-adevăr, cu numai trei luni în urmă nu ne-am fi putut gândi la așa ceva. Este o lovitură dată amatorilor de mașini, de noutăți auto, este cu atât mai mare cu cât trăim vremuri digitale până la refuz. Însă, ne adaptăm repede, după cum veți vedea mai jos.

BMW lansează noul i4 în mediul online

BMW a luat decizia de a transmite live lansarea noului concept de automobil electric. Mult spionatul BMW i4 va putea fi văzut pentru prima oară live, la adresa aceasta: Virtual World Premiere of BMW Concept i4.

Este o modalitate oarecum paleativă de a reduce pierderile și a se folosi totuși într-un fel publicitatea făcută până acum acestui proiect al celor de la BMW. O modalitate care, din câte am auzit, va fi pusă în practică și de alți producători din industria auto.

bmw 13
Interiorul de la BMW i3

Panică în Formula 1 din cauza Coronavirusului

Ferrari are închis muzeul și a suspendat vizitele în Fabrica sa de la Maranello. Mai mult, a cerut personalului său să-și limiteze călătoriile. La fabrica scuderiei Alpha Tauri au fost interzise și strângerile de mână, au fost limitate de asemenea călătoriile și contactele cu persoanele din zone roșii, adică acolo unde au fost depistate cazuri de coronavirus.

Pilotul Daniel Riciardo de la Renault a spus că vedetele din F1 sunt acum într-o situație delicată, ca atare se tem să mai dea interviuri și să strângă mâna fanilor. De fapt, cred, el a vrut să spună că o vreme, până trece virusul, e gam gata cu interviurile.

ferrari monza
Marele premiu auto F1 de la Monza este în pericol de a nu se mai disputa. Probabil și altele…

Ziaristul Leopold Pleijsier a publicat pe site-ul fanilor F1 că la nivelul întregii competiții coronavirusul este o problema foarte serioasă. Se discută chiar limitări ale contactelor cu publicul. Ba chiar sunt avute în vedere anulări ale unor curse.

Citește și:
Formula One Teams to Discuss the Ongoing Coronavirus Threat
F1 now on high alert over coronavirus crisis

Salonul Auto de la Geneva este anulat

Datorită Coronavirusului Consiliul Federal Helvet din 28 feb a decis ca întrunirile la care participă mai mult de 1000 de oameni să fie anulate. Asta înseamnă că cea de-a 90-a ediție a Salonului Auto de la Geneva nu va mai avea loc. Aceasta trebuia să se desfășoare între 5 și 15 martie. Vor fi despăgubiți doar cei care au cumpărat bilete.

Constructorii de automobile și ceilalți prestatori de servicii destinate evenimentului, și care au investit deja de luni bune în această manifestare, nu vor fi despăgubiți. Situația cade sub regula situațiilor excepționale, care nu obligă Confederația Helvetă să acorde despăgubiri. Ceva cam ca la război…

Ford Craiova ajută, formează și probabil o să angajeze

Ford Motor Company Found și Light Into Europe au anunțat deschiderea la Craiova a primului Club de Programare pentru elevii cu deficiențe de auz din România. Este o acțiune interesantă și extrem de binevenită. Încă de când eram ziarist activ știu că în țară se fac prea puține pentru elevii cu deficiențe, de orice gen ar fi acestea.

Mă gândesc că dacă ideea funcționează cum trebuie Ford se va alege cu măcar „o mână” de angajați loiali. Din ce a rezultat din comunicatul de presă activitatea centrului se va derula pe bază de voluntariat. Cred că vor fi doar sufletiștii care vor lucra la acest centru, cu copii care nu aud bine, căci despre ei este vorba. Pentru că pe gratis sunt foarte puțini oameni dispuși să miște un pai, chiar dacă e vorba de a-ți ajuta semenii.

Programul a beneficiat de o investiție de 20.000 de dolari și este destinat unui număr de 50 de elevi cu deficiențe de auz din Craiova. Pare a fi un program care – pe lângă aspectul filantropic – are și o componentă practică. Ford își formeză o parte din angajații de mâine. Guvernele din România nu formează nimic.