Cum găsești un mecanic auto în Timișoara

mecanic auto
Mecanic auto in Timisoara? Unul care sa te rezolve imediat este greu de gasit...

Eu sunt un fan al mașinilor Suzuki. Sunt fiabile, ieftine, arată decent. Însă  scandalul dintre Sara Motors Timișoara și Suzuki România mi-a creat nenumărate probleme. Reviziile tehnice, lucrările de reparații, verificările în service, toate, dint-odată au încetat să mai existe la Timișoara. Toți cei care erau cu mașinile în garanție trebuiau să meargă la Arad. Acolo era cel mai apropiat dealer și reprezentant al Suzuki. Să locuiești în Timișoara și să te duci să faci service și întreținere auto la Arad, trebuie să recunoașteți că este cel puțin ciudat. Să nu mai zic dezagreabil.

În cele din urmă, după un timp, s-a rezolvat și cu reprezentanța Suzuki în Timișoara, au luat-o cei de la Promotor. Odată am sunat la ei dar mi-au spus (senini) că ei nu fac service la mașini pe care nu le comercializează și care nici nu mai sunt în garanție. Păi da, că mi-a expirat garanția până și-au rezolvat problema cei de la Suzuki. Și ăștia de la Promotor au mai spus ceva, nu mai știu ce, dar nu i-am mai ascultat și le-am închis telefonul că m-au enervat. Și m-am dus din nou la Arad, la Infogo Motor

Service auto de dat cu capul

Așadar, ideea de creare a unui site, portal, ceva de genul ăsta care să se ocupe de mecanica auto, de service pentru mașini, mă rog, să facă publicitate începând de la cel mai mare autoservice și până la cel mai mărunt mecanic auto mi-a venit din pură necesitate. Chiar așa este, aveam mare nevoie de un atelier de service auto pentru mașina mea, un Suzuki Alto. (Dar nu modelul acesta nou, pe care văd că l-au scos acum și are un motoraș de 660 cmc.

Noi avem un Suzuki ce aduce într-un fel cu Fiat-ul 500 din anii romantici ai tinereții mele, doar că Alto al nostru este ceva mai mare, consumă cât o pisică și are în el puterea unui Logan…) Mă rog, este mașina nevesti-mi, ea umblă cu ea, e mică, de oraș, focoasă dar ne place la amândoi foarte mult. Eu am un Logan, dar despre asta vorbim altă dată.

suzuki alto 2010
Aceasta este Suzi a noastră. Suzuki Alto din 2013

Deci, aveam nevoie să-i schimb uleiul la motor, la transmisie și așa, o revizie măcar sumară, căci urma ca amândoi să plecăm în Germania. Suzi a noastră este mașina preferată când plecăm în concediu. Consumă relativ puțin și este fiabilă. Bine, poate că ar fi mai confortabil un Duster, ceva mai mare. Dar, cum suntem doar noi doi, ne ajunge, decât să dăm banii pe benzină având o mașină mult mai mare, mai bine ne cumpărăm ceva. Este adevărat că dacă avem de dus bagaje foarte multe atunci ne cam încurcă și trebuie să montăm cutia de portbagaj. Sau luăm Loganul…

fiat 500
Fiat 500 era expresia romantica a concediilor anilor 70.

Revin. Și cum am spus mai sus, reprezentanța Suzuki era în Arad. Nu aveam chef de mers până acolo, n-aveam timp, mi-era peste mână. Ați încercat vreodată să căutați un meseriaș atunci când vă grăbiți? Ați găsit? Eu de câte ori caut ceva când sunt în criză de timp, niciodată nu găsesc. Așa a fost și cu mecanicul auto care să-mi schimbe uleiul la motor. Caut pe net, dau telefoane, trimit mailuri. Nimic. Nimeni nu face. Adică nu mia-u pus interdicție, nu asta vreau să zic, dar trebuie să mă programez și peste vreo 10 zile îmi vine rândul…

Specialiștii de azi și mecanicii auto de ieri

În disperare de cauză am încercat și la alte reprezentanțe. Nu, că ei nu fac la alte mașini, că nu știu cantitățile, că nu știu marca de ulei, nu sunt specializați în Suzuki, mă durea capul când auzeam asta. Pe vremea împușcatului aveam Dacia 1300 și mă duceam cu tata să schimbe uleiul. Era o rampă în afara orașului, o urca acolo, tata se băga sub ea, desfăcea bușonul și gata. Uleiul vechi curgea într-un bidon, tata punea altul și asta era tot.

Da, dar acum este altceva. Acum mașinile sunt mult mai sofisticate, dacă ai mașină nouă și faci singur lucrări de mentenanță riști să pierzi garanția și o mulțime de alte chestii dezagreabile. Plus faptul că uleiul de motor nu se mai aruncă așa, unde te taie capul.

Schimbul de ulei… pe vremuri

Tata lua uleiul și-l ducea la țară, dădea cu el pe gardul bunicului. Dacă vă miroase vreodată un gard a ulei de motor să știți că asta este explicația: încă mai sunt oameni care folosesc uleiul ars pentru a proteja de intemperii structuri de lemn. Ba, eu știu un sculptor care, de câte ori făcea o lucrare, dădea cu ulei de motor pe ea. Zicea că lemnul primește o rezistență nemaipomenită în timp…

Și ce mai atâta vorbă!? Nu merită să-ți mai murdărești hainele, să-ncerci să schimbi singur uleiul la motor. Nu face cât riști. Chiar nu merită. Și nici nu este o filosofie pentru un auto-service, de orice marcă ar fi el, să ridice mașina pe rampă și să dea drumul la uleiul vechi iar apoi să introducă uleiul nou. Marca și cantitatea…. există internet și manuale online și date și caracteristici și tot ce ai nevoie. Trebuie doar să vrei. În fine, mă enervez când mi-adcu aminte.

La reprezentanța actuală a Suzuki nu am mai sunat, țineam minte câ m-au refuzat. Le-am mai trimis un mail, așa, doar ca să am conștiința împăcată: nici uleiul nu veți să mi-l schimbați?

Mecanic auto anonim

Am încercat și ultima soluție, căutarea prin anunțurile de pe Publitim și OLX. Acolo mai găsești mecanici auto, dar aceștia lucrează în general la negru. Nu dau facturi, nu garanții, iar eu aveam interesul să-mi decontez lucrările de întreținere și să-și asume cineva în mod legal o eventuală daună produsă din cauza unei lucrări de reparație prost făcută.

auto service romantic
Un garaj auto romantic. Nu gasesti in Timisoara asa ceva, este expresia automobilismului nostalgic, cu masini mai simple si mai aristocrate

Am găsit un mecanic auto care, deși mi-a spus că nu avea timp, mi-a recomandat el pe cineva, undeva prin Dumbrăvița. Să dau telefon. Ok, ce să fac!? Dau telefon, spun ce mașină am, ce vreau, omul zice să aștept puțin că revine el.

Într-adevăr, a căutat pe internet ce ulei îmi trebuie și ce cantitate intră în mașină și m-a programat în două ore. Bineînțeles că am acceptat prețul, deși devizul estimativ mi s-a părut cam exagerat. Asta e: dacă toți meseriașii au plecat din țară, cei care au rămas au devenit adevărați stăpâni. Apoi, la fel ca în celelalte domenii, un mecanic auto bun, găsești mai greu acum. Cine a știut meserie adevărată a plecat. Evident că mai sunt, dar aceștia trebuie plătiți pe măsură.

Vreau să vă spun că am fost mulțumit. Omul m-a lăsat să stau lângă el în atelier, am privit cum lucrează, mi-am dat seama că nu e nicio scofală să schimbi uleiul, îți trebuie doar o rampă sau un elevator (dacă ești meseriaș adevărat) și voința de a câștiga bani. Mi-a mai dat niște sfaturi și asta a fost tot. 

Pe acest mecanic nu-l veți găsi niciunde pe net. El practic nu există. Câștigă un ban cinstit, dar pe care eu nu-l pot deconta. În rest, n-am ce să-i reproșez.

Epilog

Am plecat cu nevastă-mea și cu Suzi în Germania și mi-am zis că o să-l mai caut pe acest mecanic auto anonim. Și chiar o să fac asta, la Promotor nu mai încerc să mă duc. Apropo, merită să știți că după ce m-am întors, am fost sunat de cei de la Suzuki Timișoara (Promotor).

M-au întrebat când doresc să-mi fac programarea pentru schimbul de ulei? Păi… nu mai am nevoie, am făcut asta deja. Asta a fost la două-trei zile după ce m-am întors. Plus cât am mai stat pe acolo, deci au fost foarte operativi, ce să zic…

Așa este cu secțiunea de autoservice în Timișoara, vreau să-ncerc să ajut pe alții. Dacă au nevoie de un service, să nu mai fie disperați și puși la respect de somitățile în materie. Să găsească în site-ul acesta cam tot ce trebuie în materii de servicii auto.