Primul jaf asupra unor mașini blindate

Lamborghini 350 GTV prototip
Prototipul Lamborghini 350 GTV, cel după care a fost realizat primul model de serie Lamborghini 350 GT

7 mar 1903; Charles Stewart Rolls aproape de viteza 85 km/h

Cel ce va fi cofondatorul firmei Rolls-Royce este aproape de a stabili un record de viteză senzațional pentru începutul de secol XX. La bordul unei mașini Mors el va atinge aproape 85 km/h pe distanța de un kilometru. Deși a fost aclamat de cei prezenți, pe un câmp de lângă Nothingamshire, Rolls va lua în derâdere performanța sa. Va spune că nici nu a fost mare lucru, deoarece terenul era în pantă. Și că oricine ar fi avut un automobil Mors și un dram de curaj ar fi fost în stare să facă acel lucru.

8 mar 1950; Apare VW Type 2; Microbus-ul hipioților

Volkswagen își extinde oferta de produse cu VW Type 2, un microbuz ce va deveni mai cunoscut sub numele de mașina hipioților. Este a doua mașină ca popularitate a constructorului german, celălalt fiind Type 1, respectiv Beetle sau broscuța. Vanul va deveni în scurt timp o mașină emblematică pentru nu doar pentru cultura populară americană, ci și a tineretului hipiot din întreaga lume.

Amatorii de muzică și festivaluri gen Woodstock au adoptat rapid Bus-ul celor de la Volkswagen. Mașina a fost de fapt creația unui om de afaceri olandez pe nume Ben Pon care importa VW Type 1 (broscuța) pe piața americană. El le-a dat sugestia celor din Germania, le-a schițat un proiect cam cum crede el că ar trebui să fie acest „autobuz”. Staff-ul VW a preluat ideea și a dezvoltat-o. În 2017, la Salonul Auto de la Geneva, VW a anunțat că micobus-ul hipioților se va produce din nou, de această dată în varianta electrică. Citește Volkswagen Hippie Van – The Vintage News

9 mar 1954; Ultimul DeSoto Suburban

Este produsă ultima mașină a companiei DeSoto cu mare capacitate de transport pentru pasageri. Putea să ducă 8 oameni în mod obișnuit, chiar 9 cu scaun suplimentar. Este primul automobil care folosește așa numitele scaune în plus (jump-seats, suplimentare, utilizate și la avioane, trenuri, camioane…

DeSoto a produs modelul Suburban între 1946 și 1954. Erau mașini de dimensiuni impresionante, foarte populare în rândul companiilor de taxi. Ampatamentul era de 3.5 metri și motorul cu 6 cilindri, prevăzute cu portbagaje suplimentare pe cabină. Concurența celor de la Crysler le-au grăbit însă sfârșitul. Imagini, date suplimentare despre automobilele DeSoto.

10 mar 1966; Se lansează Fiat 124

La Salonul Auto de la Geneva apare Fiat 124, un automobil care va câștiga titlul de Mașina Anului în 1967. Modelul va fi unul dintre cele mai bine realizate și mai profitabile. Fiat 124 a beneficiat de câteva inovații, printre care o mare parte din piese au fost realizate din aluminiu. A stat la baza unui alt model binecunoscut, respectiv Abarth.

Rușii vor cumpăra licența și vor produce Lada sau în fostul URSS era cunoscută sub numele de Jiguli. Lada a fost una din mașinile foarte populare în blocul estic. Fiat 124 va fi produs și în Spania sub marca Seat. Fiat 124 se va construi și în Turcia și Bulgaria. The New Fiat 124

11 mar 1927; Primele mașini blindate care au fost jefuite în SUA

Mașinile blindate ale serviciului de pază și securitate Brick’s au fost atacate și jefuite pentru prima dată în istorie. Premiera s-a întâmplat în stil western, în timp ce două mașini blindate duceau salariile minerilor, undeva lângă Pittsburgh, Pensilvania. Atacatorii au fost banda „The Flatheads” condusă de un polonez pe nume Paul Jawarski.

Atacatorii au pus dinamită în șosea și au detonat-o când mașinile au trecut pe deasupra. Brick’s-urile au zburat efectiv prin aer, dar nimeni nu a fost rănit. În zăpăceala creată, hoții au furat peste 100.000 de dolari, echivalentul a 1.4 milioane din ziua de azi. Paul Jawarski a fost prins în cele din urmă și executat în 1929 prin scaunul electric. Post-Gazette Pittsburgh

12 mar 1964; Lamborghini 350GT

La Salonul Auto de la Geneva este prezentat pentru prima oară un automobil marca Lamborghini. Este primul semn al italianului Ferrucio Lamborghini (1916-1993) că vrea să conteze în piața auto de mașini sportive, de înaltă performanță și de lux în același timp. Perioada de glorie a lui Ferrucio a fost până în 1974 când, datorită crizei petrolului, vânzările de mașini Lamborghini au căzut. Magnatul italian și-a vândut afacerea și s-a retras.

Marca și fabrica Lamborghini, al cărei sediu era în Sant’Agata Bolognese, Provincia Bologna, vor cunoaște din acel an o serie de relansări și revânzări, trecând prin „mâinile” mai multor proprietari. Astăzi, Lamborghini este deținută de Audi, care este și ea inclusă în concernul Volkswagen. Produce modele atât de exclusiviste și de scumpe, atât de avansate tehnologic, încât puține exemplare ajung în mod real pe piață. Vezi Lamborghini parte din Volkswagen

13 mar 1965; Vittorio Jano se sinucide la Torino

Una dintre cele mai importante figuri ale automobilismului italian, Vittorio Jano, se sinucide la vârsta de 73 de ani. Și-a pierdut fiul și s-a îmbolnăvit grav, ceea ce l-a condus probabil spre o stare de depresie puternică. Vittorio Jano (pe numele său din naștere Viktor Janos)  a fost fiul unor emigranți maghiari stabiliți în Italia, în Piedmont. Activitatea sa a fost remarcabilă începând cu anul 1920 și până în 1960. Este omul care a lucrat practic pentru toți producătorii importanți de automobile din Italia.

A proiectat mașini și motoare pentru Fiat, Alfa Romeo, Ferrari, Lancia, i-a cunoscut și a lucrat cu toți marii piloți ai vremii, a câștigat cu ei marile competiții auto, a fost unul dintre cei mai importanți proiectanți auto ai secolului trecut. Vittorio Jano – Grand Prix History