Când Henry Ford se dădea cu bicicleta…

primul automobil Detroit
Primul automobil King 1896 Detroit

29 feb Ziua lui „Kansas City Flash”

În 1932 se naște Masten Gregory, cel ce avea să fie poreclit Kansas City Flash. A fost un pilot de curse american foarte talentat și cu o viață tumultoasă. Moștenitor al averii rezultate dintr-o firmă de asigurări, el și-a folosit-o pentru a-și cumpăra o mașină cu care a participat la curse. Nu a terminat școala, în ultimul an s-a retras pentru a se căsători la vârsta de 19 ani. Este primul pilot american care termină o cursă de Grand Prix, respectiv Monaco 1957.

Primul american care deține Tripla Coroană Motorsport. Aceasta este un titlu onorific acordat piloților care participă la toate trei cursele din Triple Crown și câștigă cel puțin una dintre ele. Respectiv Indianapolis 500, 24 de Ore de la Le Mans și Grand Prix Monaco. Masten Gregory a câștigat 24 de Ore la Le Mans în 1965. După ce s-a retras din cursele auto (1972) s-a apucat de afaceri cu diamante. A murit în somn, la casa sa din Italia în 1985. Vezi Foto și date despre Masten Gregory

1 martie 1973 Prima generație de Honda Civic

Intră pe piață prima mașină Honda Civic, ea va fi una dintre cele mai bine vândute mașini japoneze pe piața americană. Va înlocui vechiul N600, un automobil pe cre Honda l-a vrut un Fel de Fiat Topolino pentru americani. Însă ideea de mașină urbană „chiar așa de mică” nu a prins peste Ocean. Astfel că a fost modificată platforma de producție pentru o mașină de aproape două ori mai mare.

honda civic prima generatie
Honda Civic prima generatie

Honda Civic din 1973 este un răspuns adevărat la criza petrolului. Va fi una din mașinile emblematice ale americanilor obișnuiți. De cealaltă parte, japonezii vor perpetua acest model prin finisări și dezvoltări succesive. Honda Civic se vinde și astăzi cu succes. Sloganul de lansare a fost „Mai multe mile la galonul de benzină pentru fiecare”. Fotografii și review-uri despre Honda Civic 1973

2 Martie 1947 Ferrari 125S

Enzo Ferrari iese cu prima mașină adevărată pe porțile fabricii de la Maranello. 125S a fost o mașină de curse cu 12 cilindri și dezvolta o putere de 118 cp. Va fi testată cu adevărat în cursa de la Piacenza din 11 mai. Ceea ce a ieșit pe porțile fabricii va fi numit câteva zile mai târziu de către Ferrari ca fiind „un eșec promițător”. Totuși, se vor face rapid primele corecții și mașina va putea să concureze onorabil.

primul ferrari masina de curse
Ferrari 125 s primul automobil curse Ferrari

Proiectantul motorului a fost Gioachino Colombo care, mai târziu, va mărturisi în cartea sa „Originile legendei Ferrari” ce i-a spus lui Enzo Ferrari. Masserati au un patru cilindri de prima clasă, englezii au motorul de șase cilindri, iar Alfa Romeo au un motor cu opt cilindri. În opinia mea, cred că ar trebui să ai unul de 12 cilindri!” Faceți cunoștință cu Ferrari 125S pe TopGear

3 Martie 2009 Maybach Zeppelin

Apare la vânzare primul Maybach Zeppelin, o reeditare a legendarului și luxosului model al anilor 30. Dacă atunci, respectivul Maybach era considerat un vârf al ingineriei și luxului în industria auto, acum probabil s-a vrut să se „rupă gura” publicului. Daimler-Benz, proprietarul actual al brandului a fixat prețul de pornire de 523.870 USD pentru Maybach 57 Zeppelin și 610.580 dolari pentru Maybach 62 Zeppelin. Au fost construite doar 100 de bucăți pe plan mondial.

Sunt dotate cu motor de 6 litri, 12 cilindri în V și dezvoltă 640 CP. Amvele modele reprezintă vârful tehnologiei și calității materialelor. Printre inovațiile incluse, care pot părea excentrități pentru publicul obișnuit, sunt și atomizoarele de parfum. Ceea ce înseamnă că proprietarul își poate crea propriul parfum pentru habitaclu. Detalii și fotografii pe Media Daimler Benz

4 Martie 1887 Primul vehicul Gotlieb Daimler cu patru roți

Se consideră despre „căruța cu benzină” a lui Daimler că a fost primul automobil adevărat. În această zi a început să fie testat în Esslingen și Cannstatt (Germania). Motorul lui Gotlieb Daimler era unul cu un singur cilindru și putea să asigure o viteză maximă de mai puțin de 20 km pe oră. Era răcit cu apă în jurul blocului motor, principiu de răcire folosit și astăzi în multe motoare. Motorul cu benzină al lui Daimler nu are nimic de-a face cu numele lui Carl Benz, cum dealtfel numele acestuia din urmă nu are legătură cu benzina în sine. De fapt, cei doi pionieri ai industriei auto erau rivali. Ei se concurau în concursuri dar de fapt nu s-au întâlnit de-adevărat niciodată. Și totuși, companiile lor au fuzionat în 1926. Abia din acel an putem vorbi despre compania Daimler-Benz. Cât despre numele Mercedes aceasta este o altă poveste, o vom relata în alt material. Vizitați Muzeul Mercedes-Benz

5 martie 1929 Auto Show Los Angeles a fost distrus de flăcări

Focul provenind de la o țigară a aprins la început unul dintre cele patru corturi. Apoi, acesta s-a extins cu repeziciune la celelalte. Au fost distruse 320 de mașini noi. La momentul declanșării incendiului erau prezenți cam 2.500 de spectatori. Pompierii nu au putut salva nimic. Paguba totală a fost de 1.250.000 dolari, o sumă imensă pentru acea vreme dar a fost acoperită în totalitate de polița de asigurare. Pompierii nu au putut salva nimic, dezastrul a fost total din punct de vedere al pagubelor, însă nu s-au înregistrat victime. În ciuda dezastrului show-ul a continuat la Shrine Auditorium din Los Angeles, spațiu care fusese și el distrus de flăcări în 1906. Istoria Auto Show LA

6 Martie 1896 Prima mașină în Detroit

Inginerul Charles Brady King face teste cu prima „căruță cu motor” pe străzile din Detroit, viitorul oraș al motoarelor. Interesant este că în timp ce se plimba pe străzile orașului, la acea dată ușor acoperite de zăpadă, oamenii strigau la CB King că mai bine să-și ia un cal. Un alt fapt remarcabil este și că în spatele acestui prim vehicul din  Detroit mergea pe bicicletă Henry Ford. Viitorul industriaș american era la acea dată electrician la compania de iluminat public a lui Edison. Mai târziu, Henry Ford va deveni părintele industriei americane de automobile. Viața inventatorului auto Charles Brady King