Nostalgia lui 2 CV, moartea lui Falco și Rolls Royce cel fițos

citroen 2 cv
Citroen 2 cv istorie auto

1 feb 1984 – Ford Fiesta ajunge la 3 milioane

Uzina Ford din Spania de la Valencia producea modelul Ford Fiesta cu nr 3.000.000. Este unul dintre cele mai populare modele ale firmei, în Anglia devenind aproape un simbol. Dealtfel, până în 2014, Ford va vinde în UK 4,115 milioane bucăți depășind în popularitate modelul Ford Escort. Fabrica de la Valencia este cea mai mare uzină Ford din afara Statelor Unite. La nivelul anilor 2015 aici lucrau peste 8.000 de angajați.

2 feb 1992 – Nissan câștigă la Dayton

Nissan R91 a fost prima mașină japoneză care câștigă cursa de 24 de ore de la Dayton California. Anii 70 și 80 au însemnat pentru americani impunerea standardelor de calitate japoneză în ceea ce privește producția de automobile. Victoria Nissan de la Dayton a însemnat de fapt o recunoaștere a calității constructorului japonez. Vezi CarThrottle.com

6 feb 1911 – Apare Spiritul Rolls Royce

rolls royce
Statueta Spirit of Ectasy de pe fiecare Rolls Royce

Rolls Royce începe să-și doteze automobilele cu statueta „The Spirit of Ectasy” a sculptorului englez Charles Robinson Sykes. Statueta va deveni celebră împreună cu renumita marcă de automobile. Originea simbolului Rolls Royce este dată de o dragoste ce a rămas multă vreme ascunsă. Protagoniștii acesteia au fost John Walter Edward Douglas-Scott-Montagu, editorul șef al „The Car Illustrated magazine” și secretara sa Eleanor Velasco Thornton. Povestea a rămas secretă mai bine de un deceniu din cauza diferenței de avere, a statutului social dintre cei doi și a cutumelor societății. Rolls-Roycemotorcars.com

4 feb 2008 – Schumacher, karting

Michael Schumacher și prietenii lui pun bazele pune bazele unei echipe de karting. Aceasta se va numi KSM și va activa în campionatul Germaniei. Cu această ocazie, multiplul campion mondial de F1 mărturisea că o echipă de karting a fost visul său de mic copil, încă de pe vremea când Formula 1 nici  nu exista în viața lui. Vroomkart.com

5 feb 1918 – Edison; brevet pentru alternator…

Thomas Alva Edison obține un brevet de „pornire și încărcare cu curent electric pentru automobile”. Brevetul cu nr. 1.255.517 tratează de fapt subiectul alternatorului și demarorulului automobilelor. Până atunci mașinile se porneau cu manivela și tot așa se vor porni încă mult timp. De remarcat că în privința generatorului de curent – alternativ sau continuu – și astăzi există controverse. Este o aplicație în care au excelat și alte nume ilustre, precum Ampere și Pixii, H. Wilde sau Werner Siemens. Și încheiem cu George Westinghouse și Nikolas Tesla.

6 feb 1998 – Falco moare într-un Mitsubishi

mitsubishi pajero
Mitsubishi Pajero, masina lui Falco

Într-un Mitsubishi Pajero moare Falco, unul dintre cei mai mari artiști. Pe numele său adevărat Johann Holzel, a murit cu câteva zile înainte de a împlini 41 de ani. Se afla în Republica Dominicană pentru o cură de dezintoxicare. Falco era într-o mașină închiriată și tocmai anunțase că s-a vindecat de droguri și alcool și că-și reia cariera fantastică de până atunci. Deși s-a spus că era beat și drogat acestea nu sunt fapte confirmate. A fost un fan Mistubishi și primul cântăreț care a dus o melodie în germană pe primul loc în top Billboard.

7 feb 1964 – Se stinge ciudatul de la Citroen

Moare Flaminio Bertoni, designer Citroen, la vârsta de 61 de ani. Este autorul unora dintre cele mai interesante și radicale proiecte ale constructorului francez. Italianul este autorul cunoscutelor modele Citroen Traction Avant, H Van sau romanticul 2 CV. Bertoni a fost considerat chiar puțin ciudat… Vezi AutoBild.