Dacia Logan sperietoarea

dacia logan pentru rent a car
Dacia Logan, un excelent autoturism din gama mediu și low cost. Firmele de inchirieri auto îl adoră...

Dacă ai o firmă de închirieri auto ai învățat probabil că îți poți da seama cu ce fel de clienți ai de-a face încă de când te sună la telefon. Dacă de la început te întreabă ce mașini ai de închiriat și răspunzi că oferi doar autoturisme Dacia Logan, vei ști cu siguranță dacă e rom sau nu. Sau e doar un băiat de fițe, un ins care nu are de gând decât să se dea mare pentru câteva zile. O să-i simți că sunt dezamăgiți, că au senzația că au nimerit în altă parte, că nu sunt deloc la firma de închirieri auto pe care și-au ănchipuit-o.

Dar dacă ei vor continua și cu glas rugător vor zice „Dom’le, dar altceva nu ai? Un Golf, un Ford, nimic altceva!? Chiar nimic?” atunci poți fi sigur că le arde buza după o mașină. Și că în altă parte chiar nu au găsit. Și o să înțelegi că nu au chf să se compromită la volanul unui Logan.

În 2018 s-au împlinit 50 de ani de la nașterea uzinelor Dacia. Eveniment care, din păcate, printre atâtea certuri pe tema protocoalelor, a fost lăsat în umbră. S-a vorbit destul de puțin despre autoturismele Dacia Logan sau Dacia Duster, modele care sunt în dotarea cdelor mai multe firme de închirieri auto.

dacia picnic
Picnicul Dacia din 2016 din Saint Quentin

Dacia nu mai este Dacia! Dixit.

S-ar putea ca proprietarii de mașini Dacia, și nu ne referim la doar la cei sunt implicați în serviciile de rent a car, să fie surprinși de ce vom reșata în continuare. În 2016 una din reclamele care au inundat spațiul publicitar la televizor se referea la faptul că s-au vândut deja 4.000.000 de autoturisme Dacia! Din presa online aflăm că a patru milioana una mașină Dacia s-a vândut în Franța și a fost înmatriculată pe numele lui Denys Charrasse care a cumpărat o Dacia Duster în orașul său, respectiv în Saint Quentin en Yvelines de lângă Paris.

Deci, suntem chiar siguri că acest Denys este în Franța deoarece a urmat imediat un mare chef, de fapt picnicul Dacia se ține anual (acolo, în Franța, nu vorbim de România), nu este așa un mare eveniment ca și când te-ai duce aici la un grătar la marginea orașului. Și poate că suntem noi cârcotași, dar despre asta nu am găsit informații decât în presa online, de exemplu în Auto-Bild dar pe vreunul din site-urile celor de la Renault nici pomeneală!

Tot din presa de „scandal” auto a așa-ziselor publicații cu mașini, aflăm că marele grătar s-a ținut pe domeniul Courson, aproape de locul cu mașina vândută. Și că au fost exact 11.212 de participanți, adică atâtea taloane de Dacia s-au înghesuit acolo, pe câmpulețul acela… Vă dați seama?

Ar fi cazul să devenim serioși (dacă putem) și să ne dăm seama că Dacia nu mai este cam demult o mândrie națională, în sensul că noi, aici, trăim din amintiri. Dacia nu mai este mașina pe care o știm noi, că trăgeam pe marginea drumului și-i suflam în jiglere până ne ieșea sufletul. Acum, dacă ai o Dacia Logan sau un Duster și te face de mirul lumii, n-ai decât să-i sufli în toba de eșapament, până nu vine „ le specialist” nu se mișcă de acolo! Adică Dacia e altceva acum, cel mai probabil este Renault, deloc Dacia și deloc mașină românească, numai noi zicem asta. Este o mașină străină făcută în România. Mătase albă făcută de negrii pe plantație…

Dacia africană

Și să mai învățăm o chestie. Faptul că toate evenimentele astea mari la care participă brandul nostru național se desfășoară afară, adică oriunde altundeva decât aici. La noi sunt doar greve și certuri pe legile justiției și dacă se oprește cumva uzina de la Mioveni vreo două luni ne-a luat naiba, cade PIB-ul și nu mai sunt bani pentru salariile medicilor!

dacia logan inchirieri autoViitorul nu pare deloc foarte roz. Eu așa cred. Pentru că, dacă vă aduceți aminte, cei de la Renault au amnenințat că vor pleca în Africa. Dacă nu li se va face autostradă vor muta producția de la Mioveni undeva prin Maroc sau Tunisia sau amândouă. Iar noi, adică ei, cei care conduc, sunt complet imuni la durerile acestui popor. Nu el pasă că Dacia are cam 7% din export și 3% din PIB. Nu le pasă dintr-un motiv simplu: guvernanții nu apelează la serviciile de închirieri auto. Ei se plimbă altfel, nu sunt influențați de necazurile și dorințele noastre.

Eh, cam asta a fost cu Dacia. V-am scris de pe marginea drumului unde am oprit că mi s-au aprins niște beculețe în bord. Am o Dacia 1300 veche la care totul a luat-o razna, pâlpâie beculețele roș-galbene-albastre. Și sper și eu că-mi voi lua în loc o mașină străină făcută la noi în România. Adică o Dacia Logan. Dacă nu cumva, peste un an, de exemplu, se vor face doar în Africa…