Căruță cu aburi, James Bond și CitiCar-ul electric

caruta cu aburi
Caruta cu aburi transport local in 1831

15 feb 1935 Se lansează BMW 326

La salonul Motor Show Berlin apare un automobil inovator al constructorului de mașini BMW, respectiv modelul 326. Este un sedan care avea variantele cu două și patru uși, frână hidraulică și roata de rezervă ascunsă. De asemenea, inovații la sistemul de suspensii și atingea viteza de 115 km/h. Motorul în șase cilindri de doi litri dezvolta o putere de 50 cp. BMW 326 avea un preț relativ mare dar se spune că s-a vândut foarte bine. A fost produs între 1936 și 1941. După război, a mai fost fabricat o perioadă sub ocupația sovietică. BMW 326 a fost deschizătorul de drumuri pentru modele emblematice ale BMW. Au fost copiate de ruși și de englezi, aceștia din urmă realizând automobilele Bristol, de fapt copii ale mașinilor germane. Vezi și MyAutoWorld BMW history

16 feb 2005 Se acordă primul premiu de „Mașina anului”

În 2004 se lansează premiile „World Car Of The Year”, distincție acordată în urma votului jurnaliștilor de profil. Pentru a putea să aspire la acest premiu, producătorul trebuie să vândă mașina respectivă în cel puțin cinci țări de pe minim două continente. Evident, premiul COTY se acordă la începutul anului următor celui pentru care se face jurizarea și rezultă în urma votului. În momentul de față, asociația care gestionează această distincție, respectiv WorldCarAwards.Com numără 86 de jurnaliști din mai julte țări ale lumii. WCA mai oferă premii pentru cea mai luxoasă mașină, mașina de oraș a anului, cea mai performantă și cel mai bun design. Primul premiu COTY a fost obținut de AUDI A6. Vezi Audi A6 pe site-ul producătorului

17 feb 1960 Apare Saab 96

Într-o conferinț de presă din Stockholm este prezentat un model cu 841 cmc, trei cilindri în doi timpi. Dezvolta 38 de cai putere, dar i se vor aduce în curând multiple îmbunătățiri. Oricum, față de predecesorul său, modelul Saab 93, acesta aducea un spațiu mai generos, un confort în plus, iar mașina va fi produsă între anii 1960 și 1980. În 1965 va fi dotat cu motor în patru timpi, puterea va crește la 40 cp. Saab 96 va fi perfecționat în permanență. Mașina va fi cunoscută și apreciată pe plan internațional și datorită participării la raliuri, fiind condusă de Erik Carlsson. Condusă de acesta, Saab 96 a câștigat Raliul Monte Carlo în 1962 și 1963, iar în următoarele două ediții s-a clasat pe locul al treilea. Vezi Monte Carlo Rally

18 feb 2016 se vinde mașina lui James Bond

La o licitație în scopuri caritabile desfășurată în Anglia s-a vândut una dintre cele 10 bucăți din seria Aston Martin DB10. S-au încasat pentru acesta 3.5 milioane de dolari. Mașina a fost produsă de către exclusivistul producător în ideea publicității prin și pentru agentul secret James Bond 007. Casa de licitații Christie’s a anunțat că fondurile vor fi primite de Asociația Medici Fără Frontiere. Mașina nu va putea fi însă condusă niciodată, cel puțin pe drumurile publice. Aceasta pentru că nu este omologată și a fost produsă doar pentru a testa limitele tehnice și a instrui șoferii în condiții extreme. Iar după cum declara Andy Palmer, CEO de la Aston Martin, mașina vândută prin Christie’s va fi și singura scoasă la vânzare.

Aston Martin a excelat de-a lungul anilor prin calitatea și prețurile automobilelor create. Totuși, 3,5 milioane nu este cel mai mare preț obținut de englezi. Cea mai scumpă mașină Aston Martin din toate timpurile s-a vândut pentru 22,6 milioane de dolari în 2017 și este vorba de modelul pentru curse DBR1. Vezi Aston Martin DBR1 Becomes Most Expensive British Car Ever

19 feb 1974 Apare Citicar electric

La Simpozionul Automobilului Electric de la Washington este prezentat Citicar, produs de Vanguard Sebring. Era o mașinuță mică, alimentată la baterii, pentru două persoane, care se dorea un început timid la criza petrolului din anii ‘70. Performanțele ei erau destul de modeste, comparabil cu ce există astăzi. Va fi produsă între 1974 și 1977. Apoi, drepturile de producție vor fi vândute unei alte companii, tot americane, respectiv Commuter Vehicles care se ocupa cu același gen de producție. Aceasta va asambla și ea între 1979 și 1982. Mașinile de după 1979 se vor numi Comuta-Car. În total, vor fi produse cam 4500 de Citicar și 2200 de Comuta. Primele variante vor avea principale caracteristici: viteza de maxim 60 kmh, autonomie 80 km și o putere de 3.5 cp. Viteza maximă depindea însă de mulți factori, de preiunea din pneuri, greutatea transportată, panta și chiar puterea vântului. Funcționa cu o baterie de 48 V și se încărca în aproximativ șase ore. Vezi Sebring Vanguard Citicar

20 feb 1915 Ford reinventează marketingul

Expoziția internațională Panama-Pacific din 1915 a folosit de minune companiei Ford în a-și face cea mai bună reclamă. Astfel, timp de câteva luni cât a durat expoziția, din 20 februarie și până în 4 decembrie, Ford a montat aici o linie de producție pentru celebrul său Model T. De la începutul expoziției și până la sfârșit, timp de câte trei ore în fiecare zi, în fața privitorilor se montau în ficare zi câte 20 de autoturisme. Linia de producție era o replică a uneia reale de la o uzină din Michigan. Cu toate acestea, oamenii au văzut și au înțeles de ce mașinile Ford au tendința de a fi produse mai mult, mai ieftin și mai bine. Efectul de marketing a fost extraordinar. Vezi cum arăta fabrica Ford pentru Model T

21 feb 1831 Transportul local falimentat de politicieni

În aceată zi începe una dintre cele mai interesante curse de transport de pasageri cu căruța cu aburi. Ea a început între Cheltenham and Gloucester și a durat câteva luni, până când proprietarii de cai și de căruțe tradiționale, împreună cu politicienii vremii au reușit să distrugă afacerea. Astfel, Sir Charles Dance a pus în practică o trăsură fără cai, cu motor cu aburi proiectat și executat de Sir Goldsworthy Gurney. Pe o distanță de 9 mile, mijlocul de transport al celor doi întreprinzători efectua patru curse pe zi. Un fel de autobuz interurban al zilelor noastre. Politicienii au impus însă o taxă de două lire pentru fiecare transport cu căruța cu aburi, în timp ce pentru cele cu diligențele tradiționale, cu cai, taxa era de doi șilingi pentru fiecare cursă. Mai mult, au efectuat lucrări de „modernizare” a drumului, așternând un strat de pietriș în care roțile căruței cu aburi să se afunde. În cele din urmă, cei doi au trebuit să abandoneze. Vor deschide însă peste doi ani, în 1833, o altă afacere de transport local, pe traseul dintre Londra și Brighton. Află pe Wikipedia despre Sir Charles Dance și Sir Goldsworthy Gurney.