Afacerile cu masini, motor economic pentru Timisoara si Romania

Afacerile cu masini sunt un motor pentru economia româneasca, iar acest lucru se întâmpla în mod evident din 1990 încoace. Daca este ceva ce a functionat (cât de cât bine) a fost sectorul auto. Cu masini s-au facut cele mai multe, cele mai trainice si cele mai profitabile afaceri. Industria auto si serviciile aferente au fost mereu în actualitate. Si totusi, acest motor economic, a functionat si functioneaza anacronic.

reclama afaceri cu masini

Daca vorbim despre întreprinderile mici si mijlocii, acestea au preferat afacerile cu inchirieri auto, tractari auto, auto-service si piese de schimb. Marile afaceri cu masini în (si pentru) România le fac însa producatorii de autoturisme Dacia sau Ford. Chiar daca sunt cam batuti de soarta în ceea ce priveste infrastructura.

În ceea ce priveste evaziunea fiscala, caci si aceasta este o afacere – nu? – micii mari întreprinzatori evazionisti sunt cu totul conectati la mediul politic. Doar asa se explica eternele bâlbe în ceea ce priveste legislatia europeana privind importul de autovehicule second-hand, taxele de mediu si toate bazaconiile fiscale pe care le scornesc, toate aceste smecherii cu taxe si impozite auspra tot ce este din domeniul auto. Cu siguranta, ele favorizeaza pe cineva. Pe cine? Pe cei care fac legi, cei care emit hotarâri de guvern...

Lantul business-ului auto

Afacerile cu masini, tot domeniul auto dealtfel, au mers mâna-n mâna. Una o si se sprijinea pe cealalta. Cu exceptia celor de la Dacia si Ford, reamintesc, pe care nu i-a prea sprijinit nimeni. Dar sa nu discutam chestiunea asta. Deocamdata...

Comertul cu masini le trage dupa el pe toate celelalte. Daca merg vânzarile de masini, merg si toate celelalte servicii din domeniul auto. Cel putin teoretic, cei care ofera servicii de rent a car în Timisoara au de unde sa-si procure autoturisme la preturi convenabile si de o mai mare calitate tehnica. Principala tara de unde se importa masini este desigur Germania. Ori, daca intra automobile „noi” în România e nevoie si de piese de schimb, de auto-service-uri, mare majoritate a celor second-hand având deja o vârsta respectabila.

parcare de rent a car in Timisoara

Iar cum masinile circula, indiferent ca sunt nou aduse de dincolo sau nou produse direct din fabricile de autoturisme, ele se ciocnesc sau se strica prin te miri ce zona din Timisoara. Uneori iese urât, cu raniti. si atunci apar firmele de tractari auto sau remorcari auto, cum îsi mai zic îngerii soselelor... iar dupa ei, cioclii...

Afaceri din domeniul auto, surse de inspiratie

Afacerile de succes cu masini, fie ca sunt de tip rent-a-car, fie din clasa de dezmembrari sunt cele mai vânate titluri de articole din ziare. Am putea spune chiar, de exemplu, ca atunci când cineva cauta rent a car Timisoara acesta ar utea fi si un ins care vrea sa porneasca o afacere din domeniul auto. si el doreste sa se inspire deci, nu neaparat sa închirieze o masina.

La fel, afacerile cu dezmembrari de masini, dincolo de modul facil de a le porni, gasesti idei si „documentatii” din plin despre derularea lor. E suficient sa urmaresti titlurile din ziare.

Ar mai fi, presa româneasca e plina de modele de succes sau de esecuri rasunatoare. Daca vreti sa va deschideti o afacere din domeniu, rent-a-car sau tractari sau orice altceva cu masini, aveti de unde învata.

O idee, umila, ar fi însa aceea ca daca va apucati de rent-a-car sa învatati sa faceti bani de la un guru în domeniu. Respectiv de la Neil Abrams, care va explica How to Make Money in the Car Rental business...

Si nici sa cititi putin despre istoria închirierilor auto nu ar strica: The History of the Car Rental Industry.

Rent-a-car si furnizorii sai bolnavi

Desi viitorul este al masinilor electrice, înca se pot face bani frumosi din automobilul conventional. În România exista însa un mare risc, pentru cumparator, care este protejat prea putin în fata samsarilor de masini second hand. Respectiv acela al scoaterii pe piata a tot felul de rable, acestea fiind de regula lipsite de cele mai elementare calitati în ceea ce priveste siguranta.

Chiar în spatele blocului autorului acestor rânduri se afla un atelier service-auto ilegal si evident impovizat într-un garaj. Se repara masini în conditii improprii, pe deasupra tulburând si linistea locatarilor, care apoi sunt vândute celor care sunt mari amatori de chilipiruri. Bineînteles ca autoritatile nu au ele treaba cu asa ceva. Politia nici atât...

Situatia descrisa mai sus nu este deloc singulara. Dupa câte se vede au observat-o si altii.

» Afacerea înselatoare cu masini second hand din piata auto din România

Masinile acestea fiind reparate în ateliere auto improvizate, foarte posibil sa ajunga în dotarea unor firme de închirieri auto. Clientul din Germania, când vine la Timisoara, nu stie ca firma de rent-a-car tocmai si-a cumparat o rabla. Care aratã bine dar e coaptã pe dinãuntru. Si pe care tocmai a reparat-o la un garaj ilegal. Deci neautorizat...

Neimpozitarea samsarilor de masini second-hand este una dintre carentele statului român. Deficiente care, asa cum sugeram mai sus, provin si sunt administrate de oameni de afaceri din anturajul oamenilor politici. Sau chiar oamenii politici sunt puternic implicati în astfel de activitati.

Populismul auto

Sa-mi fie îngaduit sa inventez aceasta expresie, aceea de populism auto. Desi, teoretic, nu exista, acest gen de populism se manifesta din plin în România. Marile orase precum Timisoara se sufoca sub densitatea autoturismelor second-hand aduse de dincolo. Aceasta actiune a fost blagoslovita de conducerea rosie a României prin eleiminarea temporara a taxei auto. Spun temporara pentru ca, iata, va reintrodusa, dar sub o alta denumire, probabil una mai „friendly” si care sa disimueze caracterul de impozit.

Apoi, o intentie a guvernului rosu ar fi si plafonarea nivelului amenzilor. La ora când scriu acest text nu stiu si nu se stie când si daca se va aplica aceasta plafonare. Un lucru este esential: plafonarea amenzilor, la un nivel sub salariul minim este destinat nu oamenilor simpli, care au si ei o masina ieftina de dincolo si care se vor bucura ca maimuta de propria coada ca nu vor mai plati sume exorbitante pentru ca au parcat aiurea, ci mai ales nebunilor de pe sosele. Altfel spus, indisciplina auto va fi favorizata, din nou!

Iar cireasa de pe tort este reducerea investitiilor în infrastructura. Banii s-au dus în cresterea salariilor. De parca pâna acum ar fi fost prea multe drumuri, prea multe autostrazi.